Nemt, effektivt & gennemskueligt

- her får du nem inkassosikring af dine fordringer

10 advokatråd: Sådan får du dine penge ordentligt hjem:

1) Renteaftale.

Prøv allerede når Du indgår aftale med din kunde skal du tænke på dit kommende tilgodehavende: I aftalen med Kunden skal du sikre oplysninger om rentevilkår ved forsinket betaling – ellers gælder renteloven i udgangspunktet. Aftalen kan være en ordrebekræftelse – skal dog accepteres af Kunden.

2) Løbende fakturering.

Prøv for – i disse tider – at aftale faktureringsadgang med passende intervaller. Ved længere projekter skal Du ikke nødvendigvis vente på kunne fakturere til projektet er slut eller tilsvarende. Ved kortere intervaller opdager Du manglende betalingsevne hurtigere.

3) Reager på betalingsforsinkelser.

Prøv at reagere på forsinket betaling hurtigt. Sørg for fokus på debitorerne. Fakturer og hold øje med forfaldsdagen. Når forfaldsdagen er kommet, så kontakt kunden, og tal med dem, og hør hvad der er sket, eller send en pæn betalingspåmindelse. Det hjælper ikke med en stor omsætning, hvis 2/3 af omsætningen ikke kommer hjem. Du får bare lov at betale momsen, og får besvær med at få den retur.

4) Stop dine leverancer.

Er der tale om fortløbende fakturering i fortsatte projekter skal du nu overveje, hvorvidt du ”bare arbejder videre”. Jeg ser masser af sager, hvor folk bliver ved og ved med at levere, uanset Kunden skylder i tusindvis af kroner. Stop op, og råb vagt i gevær. Du har i udgangspunktet altid ret til at standse dine leverancer ved betalingsmisligholdelse fra Kunden.

5) Rykkerbrevet.

Du har fortsat ikke modtaget betaling, og nu skal du omgående sende rykkerbrevet. Det får du GRATIS hos os HER. Afsted med det, og du behøver hverken sende anbefalet eller lignende. Du må sende det med mail, fax, brev, sms, hvad du har lyst til.

6) Flere rykkerbreve?

Det er en smagssag, om du vil sende flere rykkerbreve. Personligt ser jeg det som spild af tid. Hvis skyldner ikke reagere på det første, så reagerer han heller ikke på det næste.

7) Inkasso?

Kunden reagere ikke. Du får ikke at vide, at årsagen til manglende betaling f.eks. er, at dine leverancer er ”i skoven”. Du sidder med en inkassosag. Følg instruksen HER og få pengene hjem.

8) Retssag eller betalingspåkrav?

Inkasso havde ikke effekt. Det er tid til at retsforfølge kravet. Der skal indgives f.eks. en stævning til retten eller et betalingspåkrav. Vi hjælper gerne, men du kan også selv gøre meget. Læs mere på vores Facebook side HER, hvor du opnår rabat, hvis du synes om os.

9) Konkurs?

Tjek lige CVR.dk og statstidende, om din kunde er gået konkurs – inden du sender sagen afsted – vi gør det altid for dig.

10) Fogedsagen:

Dommen er kommet. Din nu dømte kunde betaler fortsat ikke. Sagen skal i Fogedretten. Her sætter fogeden et møde op, og kunde har at møde frem. Kommer han ikke kan han hentes af Politiet til nyt møde. Vi bistår i fogedsager over hele Danmark ved telefonisk fremmøde. I fogedretten betales, eller der indgås afdragsordning eller man konstaterer insolvens.

Få et gratis rykkerbrev Start din inkassosag